Niezbędna jest budowa administracji nowoczesnej i otwartej, która będzie stawiać potrzeby obywateli w centrum zainteresowania. Kluczowe znaczenie w tym procesie ma rozwój sprawnej i przyjaznej e-administracji. To cele stawiane przed sektorem publicznym, na które w najbliższych latach będzie położony największy nacisk. Aby administracja była przyjazna i dostępna, musi być też nowoczesna technologicznie – powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński otwierając IV edycję Forum Technologicznego Poczta XXI wieku.
Wiceminister mówił o wykorzystaniu zasobów operatora wyznaczonego w budowaniu sprawnej administracji. Przedstawiając atuty Poczty Polskiej podkreślił, że dysponuje ona największą siecią placówek i centrów rozdzielczych w Polsce, co czyni ją największą firmą logistyczną w kraju. Zaznaczył również, że Poczta Polska jest jedynym operatorem w Polsce, który spełnia wymogi bezpieczeństwa obrotu pocztowego i ma pełną możliwość wykonywania zadań na rzecz państwa.
[caption id="" align="alignnone" width="600"]
Fot. Wiceminister Kazimierz Smoliński otwiera IV edycję Forum Technologicznego Poczta XXI wieku[/caption]
Ponadto K. Smoliński przybliżył główne kierunki strategii Jednolitego Rynku Cyfrowego. Jej najważniejsze filary to: lepszy dostęp konsumentów oraz przedsiębiorstw do towarów i usług w Internecie w całej UE, tworzenie odpowiednich warunków do rozwoju sieci i usług cyfrowych oraz maksymalizacja wzrostu gospodarczego generowanego przez europejską gospodarkę cyfrową.
Kazimierz Smoliński zaznaczył, że rząd popiera strategię Jednolitego Rynku Cyfrowego dla Europy, ogłoszoną przez Komisję Europejską.
Fot. Forum Technologiczne Poczta XXI wieku[/caption]
Podczas Forum Technologicznego Poczta XXI wieku, które odbyło się 8 marca 2016 r. w Warszawie, dyskutowano także o kreowaniu trendów i nowych modelach dostaw na globalnym rynku pocztowo-kurierskim, cyfryzacji usług pocztowych, mobilności, poczcie hybrydowej, obsłudze sektora e-commerce oraz automatyzacji procesów pocztowych oraz innych innowacjach na rynku.
Źródło: mib.gov.pl 
Punktem centralnym Jednolitego Rynku Cyfrowego musi być obywatel, konsument i użytkownik Internetu – dodał wiceminister.Dla konsumentów realizacja strategii oznacza większy wybór i dostęp do towarów, treści i usług elektronicznych oraz możliwość korzystania z szybkiej i bezpiecznej sieci Internet. Przedsiębiorcom umożliwi ona łatwiejsze dotarcie do konsumentów na wspólnym rynku. Jednolity Rynek Cyfrowy to również szansa na skok cywilizacyjny, lecz wymaga on dużego wysiłku na rzecz podniesienia kompetencji cyfrowych społeczeństwa. Budując go nie można pozwolić na wykluczenie cyfrowe części społeczeństwa. Konieczne jest też zadbanie o poszanowanie podstawowych praw oraz bezpieczeństwo podczas korzystania z nowoczesnych technologii. Analizując polski rynek handlu elektronicznego, wiceminister podkreślił, że Polacy chętnie korzystają z możliwości zakupów przez Internet, jednak rzadko decydują się na ofertę podmiotów zagranicznych. Dlatego przy tworzeniu Jednolitego Rynku Cyfrowego UE w zakresie transgranicznego obrotu towarami konsumpcyjnymi kluczowe jest skuteczne, szybkie i tanie doręczanie paczek. [caption id="" align="alignnone" width="600"]
