Wiceminister Kazimierz Smoliński oraz prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski i Wiesław Włodek, wiceprezes PP podczas prezentacji strategii Poczty Polskiej
Poczta Polska stawia na współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do usług Państwa dla Obywateli, obsługę rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego, zwłaszcza w relacji między Azją a Unią Europejską. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia.
- Państwo przykłada wielką wagę do rozwoju Poczty Polskiej. Chcemy, aby spółka stała się silnym narodowym operatorem - dodał wiceminister Kazimierz Smoliński.
Wiceminister Kazimierz Smoliński podczas prezentacji strategii PP
Poczta Polska w pięcioletniej perspektywie skoncentruje się na trzech głównych obszarach działalności.
Cyfryzacja usług administracyjnych
Integracja publicznych systemów informatycznych z pocztową platformą Envelo pozwoli na szybsze załatwianie spraw urzędowych przez obywateli, a obieg dokumentów w instytucjach państwowych będzie sprawniejszy. Spółka chce brać czynny udział w modernizacji kraju i przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu Polaków.
Poczta równocześnie jest gotowa do pełnej obsługi pocztowej i logistycznej administracji publicznej i Spółek Skarbu Państwa, a także wsparcia strategicznych programów publicznych.
Rozwój obszaru KEP i rynek e-commerce
Kompleksowe usługi na rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) oraz obsługa rynku e-commerce ma stać się kluczem do sukcesu Poczty. PP zapewni klientom pełną obsługę w obszarze transportu i doręczenia, ubezpieczeń i bankowości, pakowania, obsługi zwrotów i marketingu. Domeną Poczty Polskiej pozostanie logistyka pocztowa. Jednak dotychczasowe doświadczenia i potencjał logistyczny PP, przy strategicznej współpracy z kluczowymi spółkami Skarbu Państwa z obszaru infrastruktury pozwalają, by Poczta Polska stała się największym polskim operatorem logistycznym, z ofertą pełnego łańcucha dostaw, obejmującego m.in. transport drobnicowy, kolejowy, lotniczy i oceaniczny.
Logistyka dla handlu międzynarodowego
Wykorzystując intensywny wzrost handlu internetowego, konkurencyjność produktów z Chin i innych krajów regionu oraz geopolityczne usytuowanie Polski, Poczta Polska ma szansę stać się̨ operatorem logistycznym dla e-commerce na Nowym Jedwabnym Szlaku, łączącym Unię Europejską z Państwem Środka.